İçeriğe geç

Cevizin Faydaları Nelerdir 2022

Toptan ceviz

Cevizin faydaları: Çok besleyici olan taze ceviz 50 yıldır sayısız araştırmaya konu olmuştur. Diğer fındıklarla karşılaştırıldığında, yüksek omega-3 yağları ve antioksidan aktivitesi dikkat çekicidir. Günümüzde kalp sağlığından bağışıklık sistemini güçlendirmeye, obezite ve tansiyon şeklinde kronik hastalıklara kadar faydaları araştırmadan yararlanan cevizin beyin sağlığına katkısı dikkat çekicidir.

  • Cevizlerin antioksidan etkisi vardır: cevizler kabuklarında bulunan E vitamini, melatonin ve yüksek polifenol sayesinde yüksek antioksidan özellikler gösterir. Sağlıklı yetişkinlerde yapılan çalışmalar, cevizli zengin bir yemeğin, aterosklerozu destekleyen “kötü” LDL kolesterolün neden olduğu oksidatif hasarı önlediğini göstermiştir.
  • Cevizler bir omega-3 deposudur: Cevizler en yüksek omega-3’e sahiptir. Ortalama olarak, 1 porsiyon ceviz 2,5 grama kadar omega-3 içerir. Cevizlerden elde edilen Omega-3 yağına alfa-linolenik asit denir ve bu diyetinize dahil edilmesi gereken temel bir yağdır. Kadınlar ve erkekler için günlük olarak ihtiyaç duyulan alfa-linolenik asit, cevizin bir kısmı ile yerine getirilebilir.
  • Ceviz iltihabı azaltır: Cevizin içerdiği polifenoller sayesinde kalp hastalığı, Alzheimer ve diyabet gibi birçok hastalığın neden olduğu iltihabı azaltabilir. Omega-3 yağı, magnezyum ve amino asit argininin inflamasyonu azaltabileceği de bilinmektedir.
  • Ceviz Bağırsak sağlığını destekler: Genel sağlığınızı korumak için sağlıklı bir bağırsağınız olmalıdır. Bu nedenle hastalıklara karşı savunma ve mücadelede çok önemli bir görevi olan bağırsak mikrobiyotasının güçlü olması gerekmektedir. Bağırsaktaki faydalı bakteriler ve mikroplar tüketilen gıdalardan doğrudan etkilenir. Ceviz, mikrobiyotanızı güçlendirmeye yardımcı olan gıdalardan biridir. Bir çalışma, 194 sağlıklı yetişkinde sekiz hafta boyunca günde 1 porsiyon ceviz ile, ceviz tüketmeyenlere kıyasla bağırsak mikroflorasında yaralanan bakteri sayısında bir artış olduğunu buldu.
  • Ceviz kanser riskini azaltabilir: cevizde bulunan polifenol özellikle meme, prostat ve kolon kanserine karşı koruma sağlayabilir. Bağırsak bakterileri nedeniyle, polifenol ürolit adı verilen bir bileşiğe dönüştürülür. Bu bileşik anti-inflamatuar özelliklere sahiptir ve kanser riskini azaltabilir.
  • Ceviz tip 2 diyabeti destekler: Dengeli, düzenli beslenme ve kilo kontrolü şeker hastaları için çok önemlidir. Yoğun bir stoğa sahip olan ceviz, tip 2 diyabetin yönetimini destekler ve kilogramı kontrol ederek hastalık riskini azaltır.
  • Ceviz kan basıncını düşürmeye yardımcı olur: Hipertansiyon, kalp hastalığı, kurdeşen ve beyin kanaması benzer şekilde ölümcül birçok hastalık için risk faktörüdür. Yapılan çalışmalarda ceviz içeren Akdeniz rejimi kullanan kişilerde kan basıncında 0,65 mmHg azalma tespit edilmiştir.
  • Cevizin faydaları sayılmaz. Günlük hayatımızın bir parçası olan ceviz, doğru ve yetkin tüketildiği takdirde insan sağlığına birçok yönden fayda sağlamaktadır.
  • Cevizin faydaları günlük hayatımızın bir parçası olan ceviz, düzenli ve bilinçli tüketildiği takdirde insan sağlığına birçok yönden fayda sağlamaktadır. Es kolesterolü dengelemekten, kalp damar sağlığına, çocukların zekasını geliştirmekten kemikleri güçlendirmeye kadar faydaları vardır. Bununla birlikte, cevizlerin cilt için yararlı olduğu bilinmektedir ve birçok kozmetik şirketi ürünlerinde ceviz içeren bileşenleri kullanmaktadır.

Cevizin Faydaları Omega-3

Cevizin faydaları

Cevizin faydaları

Cevizlerde bulunan bir dizi zengin vitamin ve element, kural olarak sağlığımızın korunmasını sağlar. Ancak, bir tür omega-3 yağ asidi ve E vitamini olan gama-tokoferol gibi tüm elementlerin çoğu, kalp ortamının, özellikle kolesterolün temizlenmesinde önemli bir rol oynar.

Cevizler, kalp sağlığının korunmasına yardımcı olan amino asitler de dahil olmak üzere çok az sayıda gıda türünde çok güçlü bir antioksidan rol bulan elementler içerirken, omega-3 yağı içeren alfa-linolenik asit, patolojik kan pıhtılarını önemli düzeyde inhibe eder.

Genel olarak, cevizlerin iki tür hastalığı önemli ölçüde önleyen özel bir durumu olduğunu söyleyebiliriz. Bunlardan ilki kalp ve damar hastalıklarıdır. Uzmanlar, tüm yemeklerden sonra ceviz yemenin, yağlı besinlerin kan damarlarını tıkayarak neden olabileceği zararı önlediğini söylüyor. Ek olarak, çalışmalar cevizlerin damarların elastikiyetini korumasına yardımcı olduğunu göstermiştir. Cevizde bulunan antioksidan sayesinde kalp hastalığına neden olan zararlı maddeleri yok eder ve vücudu bu tehlikeden korur. Sonuç olarak, kalp hastalığı gelişme riski önemli ölçüde azalır.

Vücudumuz kendi başına omega yağı üretemez. Ceviz çok fazla omega-3 yağı içerir ve günde yaklaşık 4-5 ceviz yiyen kişi vücudun ihtiyaç duyduğu omega-3 yağının% 85’ini alır. Ek olarak, omega-3 yağının antioksidanlar içermesi kalp sağlığı için faydalıdır.

Günde 4-5 ceviz yediğimizde vücudumuzun günlük demir ihtiyacının yüzde 20’sini, manganezin yüzde 43’ünü ve triptofanın yüzde 17’sini karşılıyoruz. Cevizlerdeki kaloriler çok yüksek olduğundan, ölçülü olarak tüketilmeleri gerekir.

Cevizin Faydaları Kalp Ve Damarlar

Cevizin faydaları

Cevizin faydaları

Kalp ve Damarlara Faydaları: Sağlıklı bir yaşamın parçası olarak ceviz yemek kalbe iyi gelir. Doymamış yağ asitleri ve diğer gıdaları içeren cevizlerin önemli bir atıştırmalık yiyecek olduğunu söyleyebiliriz. Kalple ilgili sorunlarınız varsa, doğru tüketilirse cevizin faydalarını göreceksiniz.

  1. Düzenli ceviz tüketimi lipoprotein kolesterol seviyesini düşürebilir. Yüksek LDL (kötü kolesterol) kalp hastalığının ana nedenidir, ceviz ise ldl’ye karşı panzehirdir.
  2. Ceviz, kalp krizine neden olan kan pıhtılaşması riskini azaltabilir. Ayrıca arterlerin sağlıklı kalmasını sağlar.
  3. Cevizde bulunan hem tekli hem de çift doymuş yağlar, yüksek kolesterol seviyelerini düşürür.
  4. Cevizler omega-3 yağ asitleri bakımından zengin olduklarından tehlikeli kalp ritimlerini engeller ve kalp krizi riskini azaltırlar.
  5. Cevizler doyurucu besinler içerdiğinden, onları yeme riskini azaltırlar ve hatta diyabeti yavaşlattıklarına inanılır. Bundna dolaylı olarak kalp hastalığı riskini azaltır.
  6. E vitamini, arterlerde oluşabilecek plak oluşumunu engeller ve kalp tıkanıklıklarının oluşmasına izin vermez.
  7. Ceviz, içerdiği besinler ve vitaminler sayesinde kanın pıhtılaşmasını önler ve daha iyi kan dolaşımı sağlar. Bu, kalp hastalığı gelişme riskini azaltır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.